Potrafisz więcej gdy jesteś online. Wypróbuj za darmo.Inwentaryzacja to ostatnio gorący temat. Dostałam bardzo ciekawe pytanie od Sylwi:
?Dostałam dotacje w ramach działania 6.2., która nie podlega wpisaniu do książki przychodów i rozchodów. W ramach dotacji zakupiłam m.in. towar do sklepiku. Teraz jestem w trakcie prowadzenia spisu z natury i pojawia się pytanie ? czy towar zakupiony z pieniędzy z dotacji również powinnam uwzględnić w tym spisie, pomimo, że nie został uwzględniony w książce przychodów i rozchodów??
Najpierw łyk teorii.
Dlaczego robimy inwentaryzację?
I chodzi mi tutaj tylko o powody podatkowe.
Po pierwsze, dlatego, żeby móc poprawnie określić koszt towarów sprzedanych i materiałów zużytych w zamykanym roku.
Po drugie, żeby przy ewentualnej kontroli urzędnik mógł sprawdzić skąd się bierze towar który sprzedajesz i czy aby na pewno kupiłaś go legalnie.
Moje rozwiązanie:
Spisać wszystko. Ja na osobnych arkuszach spisałabym towary, których zakup był w ciągu roku zaliczany do kosztów. Ten towar wyceniasz i sumę jego wartości wpisujesz do księgi jako wartość spisu z natury.
Towar zakupiony z dotacji (wsparcia pomostowego, zwrotu VAT z dotacji) , spisujesz na osobnych arkuszach i wyceniasz. Opisujesz na tych arkuszach, że jest to towar zakupiony z dotacji z Działania 6.2 PO KL (i jego zakup nie stanowi kosztów uzyskania przychodów).
Wszystkie arkusze trzymasz razem.
Więcej o inwentaryzacji, jej wycenie i formalnościach związanych z końcem roku w firmie możesz przeczytać w moimRaporcie Specjalnym ? Jak szybko i sprawnie przeprowadzić zamknięcie roku 2010 w małej firmie?
Dodaj komentarz