mała firma okiem księgowej

10 skutecznych sposobów na ogarnięcie kosztów w twojej firmie

 

Koszty prowadzenia działalności gospodarczej to ta część firmowej „papierologii”, która spędza sen z oczu nie tylko przedsiębiorcom, którzy założyli swoje firmy niedawno. Również ci bardziej doświadczeni mają czasem poważne dylematy. Chodzi nie tylko o to, czy szukasz kosztów, które zmniejszą Twój podatek, czy też decydujesz się płacić więcej. Niektóre koszty musisz po prostu ponieść. I to, czy twoja firma je uniesie, decyduje niejednokrotnie o jej „być, albo nie być.”

Za prawidłowe rozliczanie kosztów odpowiada księgowy. Ale dobrze, gdy właściciel firmy ma rozeznanie w temacie. Ostatecznie księgowa nie chodzi z tobą wszędzie i nie mówi, „na to też weź fakturę, można to przecież w koszty wrzucić”.

Szukałam ostatnio materiałów dotyczących kosztów, więc zebrałam całą listę bardzo ciekawych artykułów i wpisów, I chcę się z tobą nimi podzielić.

  • 1. Ile trzeba zarobić, żeby prowadzenie firmy się opłacało

Dokładanie do działalności gospodarczej to nie jest najlepszy pomysł. O ile na początku jest do przyjęcia, to na dłuższą metę mija się z celem. Bo po pierwsze, trzeba mieć z czego dokładać. A po drugie, działalność gospodarczą zakłada się po to, żeby zarabiać. Agnieszka Skupieńska na blogu Biznesoweinfo.pl pisze jakie wydatki należy brać pod uwagę przy obliczaniu rentowności twojej firmy.

  • 2. Koszty poniesione przed rozpoczęciem działalności gospodarczej

Niejednokrotnie część wydatków ponosisz przed formalnym rozpoczęciem prowadzenia firmy. Ale czy możesz uznać je za koszty podatkowe? Odpowiedź na blogu wfirma.pl

  • 3. Pomysły, co wrzucić w koszty

Aż 51 pomysłów. I sposoby ich dokumentowania.

  • 4 i 5. Mniej oczywiste pomysły na koszty

Kilka pomysłów na blogu programu Infakt.

I jeszcz kilka, znacznie mniej oczywistych, z bloga Biznesoweinfo.pl

  • 6, 7, 8 i 9 – Idziemy w szczegóły

Kiedy prowadzimy działalność gospodarczą w domu mamy wiele specyficznych kosztów. Przyda się wiec artykuł o zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów wydatków na prowadzenie firmy we własnym mieszkaniu.

Ciekawą sprawą są też szkolenia – zarówno przedsiębiorcy, jak i pracownika. O tym też mamy artykuł.

Ten temat dotyczy prawie każdego właściciela mikrofirmy – rozliczanie samochodu prywatnego w kosztach DG. I rozliczanie samochodu stanowiącego własność firmy.

A skoro mamy samochód, to może wrzucimy też w koszty mandat?

  • 10 – wisienka na torcie

No dobrze, zajmowaliśmy się dotychczas zwiększaniem kosztów. Ale czasem chcemy koszty zminiejszyć – kilka pomysłów na zmniejszenie kosztów.

Przytoczone artykuły wcale nie wyczerpują tematyki kosztów w działalności gospodarczej, zwłaszcza, ze każdy rodzaj firmy może mieć specyficzne wydatki, które może zaliczyć w koszty. Myslę, że dają dość szeroki obraz, który pozwala spojrzeć na ten aspekt prowadzenia firmy z szerszej perspektywy.

1 komentarz

  1. Odpowiedz.

    Dziękuję pięknie za polecanie moich tekstów 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.